Naprawa i serwis klimatyzacji samochodowych
Serwisowanie i naprawę układów klimatyzacji samochodowej przeprowadzamy w pełnym zakresie. Naprawiamy wszystko, co jest naprawialne:
- Przewody sztywne (aluminiowe) - spawanie, toczenie skorodowanych końcówek.
- Przewody elastyczne – zakuwanie nowych węży gumowych.
- Naprawa sprzęgiełek sprężarek klimatyzacji – wymiana łożysk, tłumiki drgań, cewki sprzęgła.
- Uszczelnianie sprężarek.
- Naprawa układów elektronicznego sterowania sprężarki.
- Wymiana skraplaczy (chłodnic), filtrów – osuszaczy i parowników wewnątrz kabiny.
- Płukanie układów klimatyzacji po zatarciu sprężarki (KONIECZNE!!!) przed wymianą na inną. Dysponujemy specjalnym urządzeniem do płukania.
W przypadku, jeśli klient przyjedzie samochodem z pustym układem klimatyzacji – bez gazu chłodniczego – napełnianie przeprowadzamy po wykonaniu testu szczelności sprężonym azotem. Test, który wykonuje automatyczna stacja serwisowa jest testem orientacyjnym i wykrywa tylko duże nieszczelności. Bardzo często po teście stacji klient wraca po parunastu dniach z pustym układem, – mimo że na wydruku ze stacji jest komunikat „test szczelności – OK.”
Przeprowadzamy dezynfekcję parownika (jest to wymiennik zimna we wnętrzu samochodu) i nawiewów powietrza. Operację tą przeprowadzamy przy pomocy urządzenia niemieckiej firmy WAECO. Środek do dezynfekcji przy pomocy tego urządzenia za pomocą ultradźwięków jest przetworzony w postać zimnej pary, która krąży w obiegu wewnętrznym kabiny samochodu przez nawiewy powietrza i parownik.
W odróżnieniu od ozonowania jest to operacja skuteczna i trwała. Dezynfekcję należy przeprowadzać regularnie raz w roku. Jeśli użytkownikiem samochodu jest osoba cierpiąca na alergię – częściej. Dezynfekcję trzeba przeprowadzać, aby nie dopuścić do tworzenia się nieprzyjemnych zapachów. Jeśli z nawiewu brzydko „pachnie” to jest już trochę za późno – skuteczność dezynfekcji może być mniejsza i bardziej krótkotrwała. Serwisujemy również najnowsze układy z czynnikiem chłodniczym R1234yf.